سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

به گزارش ایسنا، مأموران کلانتری 139 مرزداران در 16 اسفندماه سال گذشته، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی در جریان یک فقره زورگیری منجر به ضرب و جرح در خیابان فرشتگان قرار گرفتند. با حضور مأموران کلانتری و در تحقیقات مقدماتی مأموران مشخص شد که یکی از سارقان پس از سرقت کیف قصد سوار شدن به خودروی سواری پژو 206 را داشته که با دخالت و ضربه محکم یکی از کارگران شهرداری که در حال نظافت خیابان بود، بیهوش و به زمین افتاده و همدستان او نیز بدون آن که موفق به سرقت شوند، با رهاکردن همدست خود از محل متواری شدند همچنین مشخص شد که یکی از شکات پرونده به نام «علیرضا» از ناحیه مچ دست راست دچار آسیب بسیار شدیدی شده است که به علت ضربات متعدد قمه دستش قطع شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور دادیار شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از شاکیان که «علیرضا و هادی» نام داشتند؛ مشخص شد که هر دو نفر آنان در صنف طلافروشی مشغول به کار بوده و در زمان سرقت نیز سارقان تلاش داشته‌اند تا 7 کیلوگرم طلا را از آنان سرقت کنند که با توجه به شیوه و شگرد ارتکاب سرقت، برای کارآگاهان مشخص شد که سارقان به صورت اتفاقی شکات پرونده را برای ارتکاب سرقت انتخاب نکردند.

هادی به کارآگاهان گفت: هر هفته مقدار زیادی طلا را از تهران با هواپیما به شهرستان منتقل می‌کردیم روز حادثه دو مرد جوان که یکی از آنان یک قبضه قمه در دست داشت به سمت ما حمله‌ور شدند و قصد داشتند تا کیف حاوی هفت کیلوگرم طلا را از علیرضا سرقت کند که با مقاومت هر دو نفر ما روبرو شدند؛ در حالی که یکی از سارقان کیف را می‌کشید همدست او با ضربات متوالی قمه، مچ علیرضا را قطع کرد و هر دو نفر آنان به سمت خودروی 206 رفته تا از محل متواری شدند.
هادی درباره چگونگی دستگیری یکی از سارقان و همچنین بازپس‌گیری طلاها به کارآگاهان گفت: ناگهان تعدادی از کارگران شهرداری که متوجه موضوع شده بودند، به کمک ما دو نفر آمده و یکی از آنها با دسته جارو ضربه شدیدی به صورت سارقی که کیف طلا در دست او بود، وارد کرد؛ با بیهوش شدن این سارق، همدست او که قمه بزرگی در دست داشت مجدداً اقدام به سرقت کیف طلاها کرد که ناگهان بر روی زمین افتاد و من نیز خود را به کیف رسانده و مانع از سرقت طلاها شده و دو نفر از سارق‌ها، با رها کردن همدست خود از محل متواری شدند.

با انتقال متهم علیرضا به پایگاه دوم پلیس آگاهی، وی صراحتاً به سرقت اعتراف و در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفت: طراح اصلی سرقت «حمید» است و شناخت کاملی از نحوه و زمان انتقال طلاها دارد.
متهم گفت: مدت چند سالی بود به عنوان کارگر کارگاه طلاسازی پیش حمید کار می‌کردم اما پس از مدتی کارگاه به دلیل اعتیاد حمید بسته شد و او پیشنهاد کرد که از کسبه قدیمی طلا سرقت کنیم.
متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت که با توجه به اطلاعاتی که حمید در مورد نحوه انتقال طلا در اختیار من و دوستانم گذاشته بود در روز حادثه نیز مقرر شد مرتضی به عنوان راننده، محسن مسئول محافظت و من نیز برای سرقت کیف طلاها فعالیت کنیم و حمید پس از تبدیل طلاهای مسروقه به شمش و فروش آنها در بازار سهم ما را مساوی بدهد. پس از آن هر سه نفرمان سوار ماشین شده اما در حین سرقت توسط مامور شهرداری بیهوش شدم.

با شناسایی مخفیگاه و محلهای تردد همدستان متهم، هر دو آنان در محله اختیاریه دستگیر و به نقش و حضور خود در سرقت اعتراف کردند. با توجه به اعترافات متهمان، کارآگاهان حمید را در محدوده بازار بزرگ تهران شناسایی و دستگیر کردند؛ در ابتدا وی به شدت منکر هر گونه سرقت و همکاری خود با سارقان شد سرانجام لب به اعترافات گشود و گفت: در طول مدت فعالیت خود در کارگاه طلاسازی با تعدادی از کسبه قدیمی صنف طلافروشان تهران آشنا شده بودم و از انتقالات آنان با خبر بودم.

همچنین در ادامه تحقیقات، مشخص شد این باند سارقان طلا چندی پیش در بزرگراه ارتش قصد ربودن 8کیلوگرم طلا را داشتند که با هوشیاری مالباختگان و دخالت مردم این امر میسر نشد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عباسعلی محمدیان رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر گفت: در حال حاضر با دستور مقام قضایی تمامی متهمان با قرار بازداشت موقت در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات از متهمان درباره شناسایی دیگر جرایم ارتکابی آنان ادامه دارد.

منبع: khabaronline.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 721
بازدید دیروز : 788
بازدید هفته : 2124
بازدید ماه : 4543
بازدید کل : 210842
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1